چهارشنبه ۱۷ اسفند ۰۱

محتواي داپليكيت ( Duplicate Content) چيست؟

۱ بازديد

محتواي داپليكيت ( Duplicate Content) چيست؟

محتواي تكراري محتوايي است كه حداقل دو بار در يك وب سايت يا دامنه (محتواي تكراري داخلي) يا در وب سايت ها يا دامنه هاي مختلف (محتواي تكراري خارجي) رخ مي دهد.

 

محتواي تكراري علاوه بر متن مي‌تواند شامل تصاوير يا كد منبع يكسان باشد.

 محتواي تكراري مي‌تواند به روش‌هاي مختلفي ايجاد شود، اما زماني كه يك وب‌سايت توسط خزنده‌هاي موتورهاي جستجو ارزيابي مي‌شود، يك ضرر دائمي است، زيرا سايت با محتواي تكراري منحصربه‌فرد بودن خود را از دست مي‌دهد.

براي جلوگيري از محتواي تكراري، تكنيك ها و تاكتيك هاي مختلفي براي انتخاب وجود دارد.

 

محتواي تكراري داخل سايت

 

محتواي تكراري داخلي بيشتر به دليل خطا در سازماندهي صفحه است. موارد زير از محتواي تكراري داخلي بسيار رايج است:

 

            از طريق www.meineseite.de و همچنين از طريق meineseite .de مي توان به يك وب سايت دسترسي داشت

  • چندين URL از يك صفحه قابل دسترسي است، به عنوان مثال. ب. www.meineseite.de، www.meineseite.de/index.php و www.meineseite.de/startseite
  • چندين نسخه از يك وب سايت وجود دارد، به عنوان مثال. ب. به عنوان پيش نمايش چاپ، به عنوان يك صفحه آرشيو و به عنوان يك صفحه "عادي".
  • يك صفحه دسته بندي محصولات مشابه را فهرست مي كند، اما مي توان با دو پارامتر مختلف به آن دسترسي پيدا كرد، به عنوان مثال www.meineseite.de/hausschuhe در مقابل www.meineseite.de/hausschuhe_schwarz
  • صفحات دسته بندي فيلتر شده ايندكس مي شوند
  • صفحات با شناسه هاي جلسه ايندكس مي شوند
  • صفحاتي با همان محتوا كه در نسخه‌هاي دستگاه‌هاي تلفن همراه يا رايانه‌هاي شخصي روميزي ارائه مي‌شوند (مثلاً در انجمن‌ها)

 

در تمام اين مثال‌ها، مي‌توان فرض كرد كه مديران وب‌سايت عمداً محتواي تكراري را ايجاد نكرده‌اند. طبق گفته هاي خودش، گوگل هم اين كار را نمي كند. با اين وجود، از محتواي تكراري داخلي نيز بايد اجتناب شود.

 

چگونه از محتواي داپليكيت داخلي جلوگيري كنيم؟

 

اقدامات زير به جلوگيري از محتواي تكراري در سايت مهدي نجاري داخلي كمك مي كند:

 

  • اجتناب احتمالي از شناسه هاي جلسه
  • استفاده از ويژگي rel="canonical" (برچسب متعارف)
  • استفاده از متا تگ noindex براي صفحاتي كه نبايد ايندكس شوند
  • تغيير مسير http://meineseite.de به http://www.meineseite.de از طريق 301-redirect از طريق فايل htaccess
  • ايجاد يك ساختار منوي معنادار
  • تجزيه و تحليل CMS قبل از واريز محتوا
  • تجزيه و تحليل منظم از وضعيت نمايه سازي
  • استفاده مداوم از لينك هاي داخلي
  • يك نسخه وب سايت را در Google Webmaster Tools يا Bing Webmaster Tools ذخيره كنيد
  • تعيين كنيد كه چگونه پارامترها در URL ها بايد توسط Googlebot (GWT) رفتار شود.
  • كاهش بلوك هاي متني

 

وبلاگ مورد خاص

 

وبلاگ‌هاي وردپرس به ويژه در معرض محتواي تكراري داخلي هستند، زيرا معمولاً مي‌توان به يك پست وبلاگ در صفحه دسته‌بندي، در ريشه، در صفحه آرشيو و احتمالاً در زير صفحه برچسب دسترسي پيدا كرد.

در اين مورد، توصيه مي شود با افزونه هاي مناسب كار كنيد يا خودتان با استفاده از تگ noindex در كد منبع كار كنيد. با اين حال، اين نياز به دانش PHP دارد.

 

محتواي duplicate خارجي

 

محتواي تكراري موجود در وب سايت هاي ديگر مي تواند دلايل مختلفي داشته باشد. يا ساير وب مسترها عمداً محتواي يك صفحه را كپي كرده اند، يك وب سايت محتواي آن را به اشتراك گذاشته است، يعني آن را به طور داوطلبانه در اختيار ديگران قرار داده است، يا بخشي از محتوا به عنوان نقل قول استفاده شده است.

 

در اصل، استفاده غيرمجاز از محتواي شخص ثالث مانند تصاوير، متون يا كد منبع نقض حق چاپ است. اگر بتوان ثابت كرد كه محتوا عمداً كپي شده است، كپي‌كنندگان با عواقب قانوني مواجه مي‌شوند.

بنابراين محتواي تكراري خارجي مي تواند نقض قانون باشد. با اين حال، در بسياري از موارد، ناقضان كپي رايت را نمي توان تحت پيگرد قانوني قرار داد، زيرا نيت آن قابل اثبات نيست يا دامنه در كشور ديگري ثبت شده است.

 

نكته: اگر مي خواهيد از بي ارزش شدن محتواي خود به عنوان محتواي تكراري خارجي جلوگيري كنيد يا از نظر قانوني پيگرد قانوني نداشته باشيد، بايد نقل قول هاي متني را به اين صورت شناسايي كنيد و هميشه منبع تصاوير را ذكر كنيد.

 

خطر ديگري براي duplicate content  خارجي زماني است كه z. ب. وب سايت بخش هايي از محتوا را از طريق فيدهاي RSS فراهم مي كند. اين تكه‌هاي متن بسته به توزيع و محبوبيت وب‌سايت، سپس در بسياري از وب‌سايت‌هاي مختلف توزيع مي‌شوند.

 

پورتال‌هاي قيمت همچنين خطر محتواي تكراري براي فروشگاه‌هاي آنلاين هستند، زيرا داده‌هاي محصولي را كه از خرده‌فروشان از طريق خوراك داده دريافت مي‌كنند، يكپارچه مي‌كنند. توصيه مي شود انواع توضيحات كوتاه اصلي محصول را براي موتورهاي جستجوي قيمت ارائه كنيد.

 با اين حال، در بيشتر موارد، Google & Co خيلي سريع تشخيص مي دهد كه منبع اصلي كدام است. با اين حال، به ويژه در مورد فروشگاه هاي آنلاين "جوان" با لينك هاي كم، خطر بزرگي وجود دارد كه توضيحات محصول درگاه قيمت در بالاي ليست نتايج جستجو قرار گيرد.

 

با محتواي تكراري خارجي چه كنيم؟

 

هر كسي كه متوجه شود وب سايت هاي ديگر عمداً محتواي خود را كپي و منتشر مي كنند، مي تواند ابتدا راه را از طريق مدير وب سايت مربوطه جستجو كند. اگر هيچ اقدامي به دنبال درخواست تغيير يا حذف محتوا انجام نشد، بهتر است با يك وكيل مشورت كنيد.

 

به منظور اطمينان از عدم استفاده 1:1 از محتواي خود در ساير وب سايت ها، به عنوان مثال. ب. در بيانيه هاي مطبوعاتي، ارجاع به منبع اصلي بايد در متن يافت شود يا درخواست شود.

 همچنين مي‌توان از مديران وب‌سايت‌ها درخواست كرد كه محتواي كپي شده توسط موتورهاي جستجو نمايه نشود، به عنوان مثال. B. در هر تگ noindex.

 

گوگل توانايي گزارش نقض حق نسخه برداري و درخواست حذف محتواي توهين آميز از فهرست را دارد.

 

علائم محتواي تكراري

 

شناسايي محتواي تكراري اغلب براي مديران وب‌سايت دشوار است. با اين حال، برخي سرنخ ها ممكن است به محتواي تكراري داخلي و خارجي اشاره كنند:

 

  • يك عبارت جستجويي كه يك متن را از يك وب سايت كپي مي كند چندين نتيجه مختلف از جمله وب سايت هاي ديگر را برمي گرداند
  • يك جستجوي URL با ابزارهايي مانند www.copyscape.com به محتواي تكراري اشاره مي كند
  • يك وب سايت تنها با URL اما بدون قطعه در فهرست نشان داده مي شود
  • رتبه بندي يك صفحه فرعي ناگهان سقوط مي كند
  • يك وب سايت ديگر در فهرست موتورهاي جستجو نيست

 

گوگل و شركت چگونه محتواي اصل را تشخيص مي دهند؟

 

الگوريتم هاي موتورهاي جستجو اكنون آنقدر دقيق هستند كه مي توانند منابع اصلي را از كپي ها تشخيص دهند. اين بدان معني است كه محتواي تكراري ناشي از وب سايت هاي خارجي نبايد مشكل زيادي براي منبع اصلي ايجاد كند.

با اين حال، ارائه دهندگان موتورهاي جستجو، بالاتر از همه گوگل، در مورد نشانه هاي مشخصي كه باعث مي شود خزنده ها يك صفحه را به عنوان اصلي و در نتيجه ساير صفحات با محتواي مشابه را به عنوان يك كپي در نظر بگيرند، سكوت مي كنند.

 

موارد زير مكرراً به عنوان معيارهاي ممكن براي تبعيض عليه محتواي تكراري ذكر شده است:

 

  1. سن سهم اصلي منتشر شده در مقايسه با نسخه
  2. محبوبيت لينك صفحه اصلي در مقايسه با كپي
  3. محبوبيت دامنه در مقايسه با كپي
  4. تعداد سيگنال هاي اجتماعي در محتواي مربوطه

 

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfg4ZevvTPG5pDLrM8qHB9qRaCGRryR1lKQgJJUIwG-bSP1sA/viewform

https://demo.themesgrove.com/themes/tutorque/forum/activity/p/55365/

https://tribesocommunity.tribe.so/post/http-www-kabodseo-ir-mn-khmkh-mykhnm-sy-w-rw-swly-pysh-bbry-sy-w-syt-rw-bh---62ef77489541962016b67c39

https://ello.co/recopol168/post/yffbskbapaws-0ud1xunaw

http://y8space.com/activity-2/p/3704124/

https://sociallawy.com/story1955122/%D9%85%D9%87%D8%AF%DB%8C-%D9%86%D8%AC%D8%A7%D8%B1%DB%8C

http://caitlintrafton.nmdprojects.net/portfolio/activity/p/344219 /

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد